MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1 – TARAFLAR
1.1 – SATICI
Unvanı: ROOT ELEKTRONİK YAZILIM SANAYİ ve TİCARET LTD. ŞTİ.
Adresi: Dokuz Eylül, Root Elektronik Yazılım Ltd. Şti., 342. Sokak, Gaziemir/İzmir
Telefon: 0 542 661 46 69
E-posta: info@rootelektronik.com.tr
1.2 – ALICI
Müşteri olarak store.rootelektronik.com.tr alışveriş sitesine üye olan kişi.
Üye olurken kullanılan adres ve iletişim bilgileri esas alınır.
MADDE 2 – KONU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait store.rootelektronik.com.tr internet sitesinden
elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı
belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin
Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esas ve Usulleri
Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin
saptanmasıdır.
MADDE 3 – SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN
Malın/ Ürünün / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış
bedeli, ödeme şekli, siparişin sonlandığı andaki bilgilerden oluşmaktadır.
MADDE 4 – GENEL HÜKÜMLER
4.1. ALICI, store.rootelektronik.com.tr internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel
nitelikleri, tüm vergiler dahil satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ve
bunun masraflarının ALICI tarafından karşılanacağına, teslimatın
gerçekleştirileceği süreye ve SATICI’nın tam ticari unvanı, açık adresi ve
iletişim bilgilerine ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
ALICI; bu sözleşmeyi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin
akdinden önce, Satıcı tarafından Tüketici’ye verilmesi gereken adres, siparişi
verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme
ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş
olur.
4.2. Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her
bir ürün için ALICI’nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak internet
sitesinde ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği
adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir. Madde 3’te gösterilen teslimata ilişkin
her türlü kargo ücreti ALICI tarafından karşılanacak olup siparişine ilişkin
faturasına “Gönderim Ücreti” adı altında yansıtılacaktır.
4.3. Sözleşme konusu ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden
SATICI sorumlu tutulamaz.
4.4. Kargo firmasının, ürünü ALICI’ya teslimi aşamasında karşılaşacağı
her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI’ya teslim
edilememesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.
4.5. SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları
ile teslim edilmesinden sorumludur.
4.6. SATICI, haklı bir sebebe dayanmak şartıyla, sözleşmeden doğan ifa
yükümlülüğünün süresi dolmadan ALICI’ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün
tedarik edebilir.
4.7. SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin
imkansızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu
durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye
bildirir ve ALICI’ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
4.8. Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin imzalı
nüshasının SATICI’ya ulaştırılmış olması ve bedelinin ALICI’nın tercih ettiği
ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli
ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürünün teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.9. ALICI alışveriş esnasında sisteme tanımladığı kredi kartı
bilgilerinin doğru olduğunu, bu kredi kartının kullanımından dolayı
kaynaklanacak her türlü hukuki ve cezai yasal sorumluluğunun kendisinde
olduğunu kabul ve taahhüt eder. Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi
kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce
haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya
finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI’nın kendisine
teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde SATICI’ya gönderilmesi
zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI’ya aittir. Eğer ALICI ürünü
geri göndermezse kredi kartından herhangi bir nedenle ürün bedelinin alınmaması
veya ürün bedelinin kredi kartına iade edilmesi durumlarında ürün bedelinin
hiçbir ihtara gerek kalmaksızın SATICI banka hesaplarına havale edileceğini
kabul ve taahhüt eder.
4.10. SATICI mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti,
ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü
süresi içinde teslim edemez ise, durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu
takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali
ile değiştirilmesini, ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan
kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın
siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve
defaten ödenir.
4.11. SATICI tarafından bir kampanya aracılığı ile müşteriye verilen
puanlar sadece bir alışveriş için geçerlidir. Bu puanlar ürün iade edilse bile
geri iade edilmez.
ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI
tarafından iptal edilmesinden sonra 7 gün içerisinde ilgili bankaya iade
edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen
banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için
SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının mümkün olamayacağını ve
SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI
hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı bulabileceğini şimdiden kabul
etmektedir.
MADDE 5 – CAYMA HAKKI
ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa
tesliminden itibaren 14 gün içinde hiçbir sebep göstermek zorunda olmaksızın
cayma hakkına sahiptir.
Ancak, yılbaşı, bayramlar, anneler günü gibi belirli günlere yönelik ALICI’ya
özel olarak hazırlanan, satışa sunulan ve/veya ithal edilen ürünlerde, kampanya
ve promosyon ürünlerinde ürünün iadesi alınamamakta; ALICI bu şartları kabul
ederek alışverişini gerçekleştirmektedir.
Cayma hakkının kullanılması için 14 günlük süre içinde SATICI’ya faks veya
e-posta ile bildirimde bulunulması ve ürünün 6. madde hükümleri çerçevesinde
kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,
a) 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek
istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu
iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına
düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde
tamamlanamayacaktır)
b) İade formu,
c) 14 günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı,
varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim
edilmesi gerekmektedir. Bu belgelerin SATICI’ya ulaşmasını takip eden 10 gün
içinde ürün bedeli ALICI’ya iade edilir.
Cayma hakkı nedeniyle iade edilen ürünün kargo bedeli yurtiçi siparişlerinde
SATICI tarafından yurtdışı siparişlerinde ALICI tarafından karşılanacaktır.
SATICI ürün satarken ALICI'dan tahsil ettiği kargo ücretini iade etmez. İade
nedeniyle siparişteki mevcut kampanyaların geçersiz olması durumunda (ücretsiz
kargo limitinin altına düşme, 3 al 2 öde vb.) kampanya geçersiz olup iade
işlemi kampanyasız duruma göre yapılacaktır.
Ürün SATICI’ya iade edilirken, ürünün teslimi sırasında ALICI’ya ibraz edilmiş
olan orijinal faturanın da (muhasebe kayıtlarımızda tutarlılığı sağlamak
amacıyla) iade edilmesi gerekmekte olup faturanın ürünle birlikte ya da en geç
ürünün gönderilmesinden itibaren 5 gün içerisinde SATICI’ya gönderilmemesi
durumunda iade işlemi gerçekleştirilmeyecek, ürün aynı şekilde karşı ödemeli
olarak ALICI’ya geri gönderilecektir. Ürünle beraber iade edilecek olan
faturanın üzerine de “iade faturasıdır” ibaresi yazılıp ALICI tarafından
imzalanacaktır.
MADDE 6 – CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Niteliği itibarıyla; tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve
programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçme ihtimali olan
ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir. Ürünlerde cayma hakkının
kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış
olması şartına bağlıdır.
6.1. Her türlü yazılım ve programlar
6.2. Bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)
6.3. Her türlü kozmetik ürünleri
6.4. Tüketicinin istekleri ile şekillenip kişiye özel doğrultuda
hazırlanan ürünler
6.5. Son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ve çabuk bozulan ürünler
6.6. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği
ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler
6.7. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu
unsurları açılmış olan ürünler
MADDE 7 – YETKİLİ MAHKEME
İşbu Ön Bilgilendirmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan
edilen değere kadar ALICI’nın mal veya hizmeti satın aldığı ve ikametgahının
bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
SATICI şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, T.C. Sanayi Ve Ticaret
Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar
dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki
tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal
sınıra ilişkin bilgiler aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere;
a) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'nun 68 inci maddesi
gereği Değeri iki bin Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe
tüketici hakem heyetlerine, üç bin Türk Lirasının altında bulunan
uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine, büyükşehir statüsünde bulunan
illerde ise iki bin Türk Lirası ile üç bin Türk Lirası arasındaki
uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru zorunludur.Bu değerlerin
üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılamaz.
b) Belirtilen değer üzerinde olan uyuşmazlıklarda Tüketici Mahkemesinde,
Tüketici Mahkemesinin bulunmadığı yerlerde ise Tüketici Mahkemesi sıfatıyla
Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurunun yapılması gerekmektedir.
İşbu önbilgilendirme ticari amaçla yapılmaktadır.
Siparişin gerçekleşmesi
durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
Lütfen dikkat: Kargo tutanağını imzalamadan önce kargo paketinizin taşımadan
dolayı hasarlı olup olmadığını lütfen kontrol ediniz. Kargo paketinizde
herhangi bir nedenle hasar var ise teslimatla ilgili hiç bir belgeyi
imzalamadan kargo yetkilisine tutanak tutulması için kargonuzu iade ediniz.
Size tarafımızdan yeni ürünleriniz derhal gönderilecektir. Kargo paketi hasarlı
olan ürünlerin teslim alınması durumunda içindeki ürünlerin hasarından veya
eksikliğinden store.rootelektronik.com.tr sorumlu değildir.